lördag 13 november 2010

Sherry blossom

Det här är min fjärde täckta tårta och jag är inte alls nöjd med resultatet =(
Tyvärr så blev den för kompakt (jag tror att det var för mycket kakao i smeten) och bucklig.
Innan har jag tyckt att det varit enkelt att jobba med MMF, men det gick inte alls bra nu, det blev sockerklumpar i smeten och massan vart för hård och inte alls lika flexibel som den brukar vara.
Dessutom hade vi för lite plats i kylen så jag täckte tårtan med plastfolie och ställde på altanen, men så hade grannens katt varit och naffsat på tårtan (läs; ätit en fjärdedel) .









5 kommentarer:

  1. Hej! Kollade in på din blogg. Vad duktig du är! Har du gjort blommorna med någon utstickare och vilken i så fall?

    SvaraRadera
  2. Hej Carro!
    Tack snälla :) kul att du gillar blommorna. Jag har faktiskt gjort dem en pepparkaksform och sen pressat dem i en silikonform så de fick de fina mönstret :)

    SvaraRadera
  3. Jaså det lät intressant. Vad är det för silikonform och var får man tag på en sådan?

    SvaraRadera
  4. Hej Carro!
    Jag tänkte lägga ut en beskrivning på sidan snart, håll utkik efter den så får du se exakt hur man gör dem! =D

    SvaraRadera
  5. Åh vad bra då ska jag kolla efter det! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...