fredag 26 november 2010

Peanut butter & Jelly Cupcake!

Inte många av oss tänker på jordnötssmör som ett speciellt hälsosamt livsmedel, det är ju så otroligt fett. Men det finns en förvånande mängd näringsvärde i produkten, dessutom är det mesta av fettet i jordnöten enkelomättat (alltså bra fett). Jordnötssmör innehåller faktiskt även en stor mängd protein.
Det finns också några viktiga näringsämnen i jordnötssmöret, vad sägs om E-vitamin, kalcium, koppar, kalium, järn och magnesium?
Så ha inte ångest när du sätter tänderna i en sån här goding nästa gång, utan tänk på alla fördelar som finns ;)


Den här cuppisen är en vanilj-cupcake fylld med min egen jordgubbssylt med mörk choklad och en "lätt" jordnötssmörsfrosting.











6 kommentarer:

  1. Hei pa deg!
    Tusen takk for hyggelig kommentar pa bloggen min http://www.mittengelskehjorne.blogspot.com

    For en fin blogg du har! Har lagt meg til som folger for a fa mere inspirasjon ;-)

    ha en fantastisk adventshelg!

    klem Mette

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut och är det nu nyttigt så är det ju ännu bättre :-) Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Kul att du valt o följa mig Mette! :D
    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Ulrika! Jag har hållit på bytt bakgrund 4 ggr innan jag bestämde mig :)

    Kanske inte nyttigt att äta jordnötssmör varje dag, men man behöver inte ta livet av sig för att man ätit en liten Cupcake ;)

    SvaraRadera
  5. Å herregud va gott det ser ut! Jag brukar baka någon gång i veckan, men jag har absolut inget tålamod så jag orkar inte göra "fina" kakor och cupcakes. Snabbt, enkelt och ätbart räcker för mig :)

    SvaraRadera
  6. Nadia; Kul att du gillar mina Cuppisar, de var ASgoda =D
    De är inte alls svåra att göra, jag ska lägga ut tips & trix snart så får du se ;)
    Jag orkar heller inte fixa till dem varje gång, utan bara ibland ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...