tisdag 16 november 2010

Bilder på Farsdags Cupcake

Som ni vet så hade jag beslutsångest när jag skulle baka på Farsdag till min älskling. Jag hade tänkt göra en tårta, men han ville inte ha det... Vem vill inte ha tårta?!
Utan han ville ha "vanliga muffins".
Glöm vanliga muffins!
Det blev choklad Cupcake med fluffig kaffefrosting =)
Dessutom fick jag en chans att använda den nya muffinsplåten från IKEA.
Ett tips till er som köper en sån, köp också IKEA's egna bakformar, de "vanliga" formarna som man köper från affären är för stora för den här plåten.

Rosorna som är på Cupcakesen är jätteenkla att göra, jag lovar att visa er steg för steg bilder nästa gång jag gör dem =)













7 kommentarer:

  1. Oj jag faktiskt gillar dem här formar från Ikea,snyga ovanliga i storlek och enorm biliga. Tyvär hittade jag inte plåten då jag köpte formar. Tycker det är snygg med dem. Längtar att använda dem

    SvaraRadera
  2. Bor du i Stockholm?
    Den finns på IKEA i Kungens Kurva :)
    Håll utkik :)
    Jag tror att man kan göra små bakelser i den oxå, eftersom den är så rak i formen :)
    Ha det bäst'

    SvaraRadera
  3. Sambon kanske tycker att hans midjemått inte primeras av att äta tårta tre fyra gånger i veckan... ;)

    SvaraRadera
  4. Ser fina och goda ut! =) Jättesöta rosor!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...