måndag 15 november 2010

Använd muffinsplåt!

När man bakar Cupcakes och muffins är det helt oumbärligt att ha en muffinsplåt att ställa muffinsformarna i.
Har man det inte så kan man inte få fina muffins och cupcakes utan de flyter ut och blir platta och fula. Så snåla inte, de kostar ca 150 kr och är en bra investering.

Eller vad säger ni som använder plåt, håller ni inte med?

Jag ska ladda upp två bilder som visar skillnaden, så får ni se själva.

Jag köpte en ny plåt från IKEA som jag använde när jag gjorde Farsdag Cupcakes, de blev jättefina och höga.
Muffinsen blir väldigt rak i den, kanske kan man använda dem till att göra små bakelser i också.
Vad tror ni?


Bilden är hämtad från IKEA's hemsida


Muffins med plåt

Muffins utan plåt

Nu förstår ni vad jag menar! ;)


XO
/Nellie

3 kommentarer:

  1. Dom utan var ju dock grymt goda och "sega"!!

    SvaraRadera
  2. Älskling, här är utseendet nästan allt... ingen, ok nästaningen, vill äta en platt och seg muffins när det finns fina perfekt höga att välja på ;) <3

    SvaraRadera
  3. Hej! Ett tipps om man inte har muffinsplåt är att använda 2 formar istället för 1 form till varje muffins, då blir dom stabila:)Jag har muffinsplåt men använder den aldrig och mina muffins är alltid lika fina och bulliga:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...