måndag 1 november 2010

Mina första tårtor - Hello Kitty!


Hello Kitty!


Första gången jag gjorde täckta tårtor var i slutet av september när min bonusdotter fyllde fem år. 
Innan har jag alltid gjort gräddtårta med frukt och ett gelelager, villket är jättegott också, så klart, men inte så roligt när man gör barntårtor.
Så denna gång googlade jag "tårtor" för att få lite inspiration, och jag hittade massa coola bilder på olika tårtor. 


Hello Kitty är en favorit hemma hos oss, så det var klart att hon skulle få Hello Kitty tårtor. 
Först hade jag tänkt våga mig på en två-vånings tårta, men det kändes lite för avancerat, så jag safeade och valde att göra två stycken istället.
Den rosa tårtan hade ljus sockerkaksbotten och var fylld med dumlefluff på ett lager och mosade bananer på det andra lagret. 
Den vita tårtan hade en chokladtårtbotten och var fylld med vitchoklad ganache och hallonkompott.
Båda tortorna är täckta och dekorerade med MMF.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...